نور بازتاب‌یافته از یک آسمان‌خراش در لندن، بخش‌هایی از یک خودروی جگوار را ذوب کرد!

نور بازتاب‌یافته از یک آسمان‌خراش در لندن، بخش‌هایی از یک خودروی جگوار را ذوب کرد!

 

در سال ۲۱۲ پیش از میلاد، ارشمیدس با ساخت ابزاری و متمرکز کردن پرتوها، کشتی‌های دشمن را سوزاند و با این وسیله از شهر سیراکیوز دفاع کرد. البته در مورد اینکه واقعاً ارشمیدس توانسته باشد چنین وسیله‌ای را ساخته باشد، شک و تردیدهایی وجود داشت تا آنکه یک مهندس یونانی در سال ۱۹۷۳ آزمایشی انجام داد و عملاً نشان داد انجام چنین کاری در زمان ارشمیدس ممکن بود. وی به جای آنکه همانند دیگران در آزمایش ناموفق از یک آینه بزرگ استفاده کند، از ۵۰ آینه کوچک برنزی هم اندازه انسان استفاده کرد و طی مدت کوتاهی قایق های کوچک را سوزاند.

اما با گذشت این همه سال، این بار در داخل یک شهر و به صورت تصادفی شاهد جلوه‌ای دیگر از قدرت نور خورشید و امکان متمرکز کردن آن برای سوزاندن اجسام بودیم!

در لندن ساختمان بزرگی وجود دارد که ملقب به «واکی تاکی» است، دیروز خبر جالبی منتشر شد، بمنی بر اینکه نور بازتاب‌یافته از این ساختمان باعث شده است که خودروی جگواری که در خیابان مجاور این ساختمان پارک شده بود، دچار مشکل شود و بخش‌هایی از آن ذوب شود.

09-04-2013 09-40-27 AM

یک شهروند لندنی به نام مارتین لیندسی بعد از چند ساعت پارک خودرو، برگشت تا خودرویش را بردارد، اما با این صحنه عجیب روبرو شده بود و مشاهده کرد که نور خورشید چه بر سر جگوار مشکی‌اش آورده است:

09-04-2013 09-41-01 AM

او دید که یک عکاس مشغول عکس برداشتن از صحنه است.

ساختمان «واکی تاکی» یک ساختمان تازه ۳۷ طبقه‌ای است، سازندگان این بنا از خطرات ناشی از بازتاب نور از ساختمانشان آگاهند، بخش بالایی ساختمان به صورت خمیده درست شده است  همین مطلب باعت می‌شود، نور خورشید به صورت متمرکز از روی ساختمان به خیابان مجاور بتابد، تا حدی که دما تا ۹۲٫۶ درجه سلسیوس بالا برود!

09-04-2013 09-38-52 AM

09-04-2013 09-39-15 AM

چیز جالب این است که با تغییر زاویه خورشید در ماه‌های آتی، جای تمرکز پرتوهای خورشید هم عوض خواهد شد و چه بسا خیابان‌های مجاور هم گرفتار بشوند، اما معلوم نیست که در ماه‌های بعد هم میزان گرما به اندازه تابستان باشد. مدل‌سازی اولیه نشان می‌دهند که تنها ۲ تا ۳ هفته این وضعیت ادامه داشته باشد.

09-04-2013 09-41-52 AM

اینجا می‌بینیم که در خیابان مجاور با این شدت گرما می‌شود غذا آماده کرد:

 09-04-2013 09-43-39 AM


منبع: یک پزشک


آپلود عکس رایگان و دائمی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: